7.2 Najděte si svého konzultanta
Na co si konzultanta najmout
Prvotní zajištění celého procesu – tedy třeba přípravu webové prezentace, základní nastavení v MailChimp a přípravu prvního newsletteru, napojení na FB…
Průběžné rychlé poradentsví – když vám něco nepůjde, tak abyste si mohli místo celodenního rozčilování u počítače zavolat o radu.
Pravidelné čtvrtelní zhodnocení postupu, smysluplnosti, investic. Pravidelné schůzky jsou dle mého skvělé, protože vás zároveň udrží motivované. Víte, že za pár týdnů budete někomu muset ukázat svá čísla ze statistik a porovnat své výsledky se svým záměrem.
Co si pořešit vlastními silami
Pravidelné natáčení a publikování videí a fotek.
Psaní článků.
Komunikaci s potenciálními zákazníky.
Komunikaci na sociálních sítích.
Pravidelné rozesílání newsletterů.
Jak takového specialistu poznat?
- Hodinová sazba – je to smutné, ale je to tak. Pravděpodobně plátce DPH.
- Specializace – tedy dělá pouze placenou reklamu, a to ideálně jenom na té platformě, na které chcete svou práci propagovat. Specialista na Facebookovou PPC (platba za proklik – vysvětleno níže) nemusí, a nejspíš nebude, umět PPC v Google AdWords.
- Reference – nebudou obecné, ale naprosto konkrétní – „Laďa je prima kluk, dobře se nám s ním dělalo“ -> „Pan Vrchlický nám celý systém nastavil, vysvětlil, ukázal, co a kde měřit. Během tří měsíců si náš e-book stáhlo 600 lidí (oproti 20 za předchozí rok) a obrat se zvýšil o 30 %“.
- Zkušenosti – několik let specializované práce.
- Nedá vám okamžité řešení. Každý byznys je jiný. Správné je reklamu nastavit, spustit, sledovat statistiky, vyhodnotit, upravit. A znovu. Nejdříve na menších částkách, po několika kolech testování teprve větší investice.
- Nabídne dlouhodobou spolupráci – v této marketingové oblasti se soustavně mění podmínky, profík vám nabídne, že se v případě změn sám ozve a pomůže vám přenastavit systém.
- Bude ho zajímat celý marketing – jeho práce do něj musí zapadnout jako jeden z dílečků puzzle, není to izolovaná činnost. Ideální je, pokud vy nebo někdo vámi placený obecně rozumí celému marketingu a s takovým specialistou dokáže spolupracovat. Např. – pokud by jím nastavená placená reklama z FB vedla na stránku, kde není CTA (výzva k akci – konkrétně Stáhni zdarma a zanech e-mail, profík by měl váš požadavek odmítnout jako nesmyslný).
Marketingová inspirace
Pokud prodáváte nějaké produkty – marmelády, sušené ovoce, sýry, maso… zaplacení profi fotografa je dobrá investice. Rozdíl mezi profi fotkou vašich sušených jablek a amatérskou fotografií nevalné kvality může být až trojnásobná prodejní cena.